چشم اندازه های مایکروسافت در سال ۲۰۱۲

 

 2011 سال خوشی برای شرکت بزرگ مایکروسافت نبود و مایکروسافت به غیر از فروش ۵۰۰ میلیونی نسخه های ویندوز ۷ موفقیت چشم دیگری نداشت که با این وجودباز هم توانست بیشترین فروش را در بین سیستم عامل ها در سرتاسر جهان داشته باشد ولی پروژه هایی مانند آفیس ۳۶۵ و اینترنت اکسپلورر ۹ دچار شکست جدی شدند.

ولی ۲۰۱۲ یک سال مخصوص برای دنیای آی تی و دوستداران آن خواهد بود و از همه مهمتر راه دشواری است که مایکروسافت در این سال خواهد داشت.



شاید مهم ترین آنها ورود سیستم عامل جدید مایکروسافت یعنی ویندوز ۸ به دنیای تبلت ها باشد.درست است که هنوز زمان مشخصی برای ورود این سیستم عامل به بازار معین نشده است ولی کارشناسان این پیش بینی را می کنند مایکروسافت برای جبران عقب افتادگی خود هر چه سریعتر وارد دنیای تبلت ها شود.

خوب بهتر است اول به چشم انداز های مایکروسافت در ۲۰۱۲ نگاهی بیاندازیم و ببینیم هنوز می توان شانسی برای مایکروسافت در نظر گرفت و یا امسال هم مایکروسافت از رقیبان خود شکست می خورد.

 

۱-تبلت با ویندوز ۸

همانطور که گفتم مهمترین نقشه مایکروسافت ورود به دنیای تبلت ها با سبکی متفاوت تر و با ویندوز ۸ خود خواهد بود.این ویندوزتقریبا یک تغییر اساسی در رابط کاربری خود با ظاهر مترو  ایجاد کرده است که این رابط کاربری اولین بار در موبایل های ویندوز فون۷ در سال گذشته به نمایش گذاشته شد.

به طور حتم مایکروسافت می خواهد با این رابط کاربری یا همان اینترفیس جدید خود که یک رابط لمسی متفاوت دارد, مشتریان را راضی کند که تبلت هایی با ویندوز ۸ را خریداری کنند ولی این عمل به این راحتی ها نخواهد بود.

مهمترین مشکل مایکروسافت در این زمینه وجود ابرقدرت هایی همچون اپل با آیپد,گوگل با آندروید  و اخیرا نیز تبلت های جدید کیندل است که ورود به چنین عرصه را بسیار سخت و هولناک کرده است,هنوز یادمان نرفته است که چگونه شرکت اچ پی در زیر پای این قدرت مندان له شد و ضرر های فراوانی با سیستم عامل webos خود داشت.

اخیرا نیز گزارشاتی مبنی بر کاهش فروش تبلت های ویندوزی منتشر شده است که می تواند خبری بد باشد و اینکه باید مایکروسافت به طوری ویندوز ۸ خود را توسعه دهد که با استقبال کاربران روبرو شود.

چشم اندازه های مایکروسافت ۲۰۱۲

به طور حتم فروشگاه های مایکروسافت و همچنین همکاران این شرکت به فروش این تبلت ها کمک خواهند کرد ولی چیزی که مهم به نظر می رسد باید مایکروسافت به دنیای توسعه نرم افزار ها یا اپ هایی باشد که کاربر احساس کند که به آنها نیاز حتمی دارد کاری که اپل به راستی در انجام آن موفق بود و با تجربه هایی که مایکروسافت در توسعه نرم افزار های دارد باید ببینیم می تواند جایگاهی در عرصه تبلت های داشته باشد یا شکست خواهد خورد.

پس ما هم منتظر خبر های بعدی می مانیم و ببینیم سرانجام این شرکت در این عرصه چه خواهد بود.

 

۲-ورود دوباره ایکس باکس با تلویزیون های لایو مایکروسافت

همه ما حداقل چند باری از کنسول های بازی مایکروسافت استفاده کرده ایم,کنسول هایی که گهگاهی توسط هکران هک می شد.

جدیدترین کنسول بازی مایکروسافت ایکس باکس است اما این بار مایکروسافت با تجربه هایی که در این زمینه دارد قصد دارد نرم افزار ایکس باکس را به گونه ای به روز رسانی کند که امکانات آن از بازی کردن با آن فراتر باشد.

اما چیزی که جالب به نظر می رسد سیاست های مایکروسافت است که گویا قصد دارد نسخه نرم افزاری بعدی ایکس باکس را با تلویزیون های جدید خود به روز رسانی کند.

گویا مایکروسافت قصد دارد با این سیاست افراد علاقمند به کنسول های بازی خود را مجبور به خریدن تلویزیون های خود کند,چیزی که به گفته منابعی قرار است در سال ۲۰۱۳ رخ دهد.

 

۳-ویندوز فون ۷

بازار سیستم عامل های گوشی های هوشمند داغ است و رقابت در این زمینه به نفع مشتریان خواهد بود,به خصوص اینکه اپل و گوگل رقیب قدرتمندی  را از این پس مقابل خود می بینند.

مایکروسافت در سال گذشته ویندوز فون ۷ خود را رونمایی کرد و در مدت کوتاهی توانست جز ۳ سیستم عامل برتر گوشی های هوشمند شود,این اتفاق باعث شد مایکروسافت به آینده خود در این زمینه امیدوار شود.

با این وجود بنابر گزارشی سهم ویندوز فون ۷ در بازار گوشی های هوشمند فقط ۱٫۵ درصد است که نمی تواند زیاد برای مایکروسافت جالب باشد,چون رقبای قدرتمندی به نام گوگل و اپل دارد که اپل در اکتبر سال گذشته آیفون ۴s خود را معرفی کرد و گوگل هم با توزیع نسخه های متفاوت از سیستم عامل آندروید سعی دارند سهم بیشتری از بازار اسمارت فون ها بگیرنند.

بدون شک مایکروسافت امسال تلاش خواهد کرد که سهم خود را در این زمینه با توسعه ویندوز فون خود بالا ببرد,ولی مشکلی که وجود دارد این است که مایکروسافت سیستم عامل خود را فقط به وسیله شرکت نوکیا عرضه کرده است که از تنوع اسمارت فون ها با این سیستم عامل کاسته است و شاید این نظریه هم از طرفی نادرست باشد زیرا سیستم عامل ios با اینکه آیفون در طول سال های اخیر تفاوت چندانی نداشته است,توانسته است موفقیت چشم گیری بدست بیاورد.

 

۴-رشد موتور جستجو بینگ از طریق شبکه های اجتماعی

به طور حتم مایکروسافت قصد توسعه موتور جستجو خود را خواهد داشت و سال پیش اقداماتی مانند تعامل با موتور جستجو یاهو وشبکه اجتماعی فیس بوک داشت,ولی فقط توانست فیس بوک را متقاعدد کند که برای بهتر کردن نتایج جستجو از این شبکه اجتماعی استفاده کنند,با تعامل بینگ و فیس بوک نتایج به دست آمده در این موتور جستجو از توصیه دوستان در فیس بوک طبقه بندی می شود.

مثلا اگر شما به دنبال یک رستوران در یک شهر باشید توصیه دوستان در فیس بوک در طبقه بندی نتایج جستجو تاثیرگذار خواهد بود.

چشم اندازه های مایکروسافت ۲۰۱۲

گوگل هم در سال پیش با ایجاد شبکه اجتماعی خود یعنی پلاس از این فرمول در نتایج موتور جستجو خود استفاده کرد,ولی فیس بوک بسیار قدرتمند از گوگل پلاس است و می تواند کمک قابل توجه ای به رشد بینگ داشته باشد.

حالا باید ببینیم با این وجودمایکروسافت می تواند رقیب قدرتمندی برای گوگل در این سال باشد.

 

۵-شکایت حق انحصاری مایکروسافت از سازنندگان وسایل آندرویدی

به طور حتم متوجه متن منبع نوشته نشدم ولی گویا مایکروسافت شرکت هایی را که گجت های آندرویدی می سازنند مانند HTC, Wistron, Compal متقاعد کرده است که در ازای فروش هر وسیله آندرویدی مبلغی از آن را به مایکروسافت بدهند,این به خاطر این است که این شرکت ها حق ثبت امتیاز مایکروسافت را لغو کرده اند و این سیاست جدید مایکروسافت است تا از رشد آندروید جلوگیری کنند.

گویا این سیاست در سال پیش یعنی ۲۰۱۱ برای مایکروسافت جوابگو بوده است و توانسته است مبالغی از شرکت هایی که دستگاه های خودرا با سیستم عامل کروم تجهیز کرده اند مانند شرکت های acer و view sonic دریافت کند.


سایت پاتوق شهر 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مقالات سیستم عامل مایکروسافت ، ،

تاريخ : چهار شنبه 21 دی 1390 | 19:20 | نویسنده : محمد رمضانی پور |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.